Experiències I

Presentació d'experiències I

“Trobades amb famílies”

A càrrec de: Karen Ruda i Núria Clos.
Centre: Llar d'infants La Pau (El Pont de Vilomara i Rocafort)

Resum:

S’explica els motius del canvi en el format i les informacions que es donen a les famílies,
ja que les reunions s’havien convertit en donar informació burocràtica, i resultava difícil transmetre la línia pedagògica i el perquè de la proposta de manera entenedora, a més a més eren espesses i cada vegada hi havia menys assistència.
Els objectius de les actuals reunions:
          - Compartir experiències del trimestre amb les famílies.
          - Explicar què pretenem pel proper trimestre i què els proposem (aportacions).
          - A partir de les imatges poder transmetre quines capacitats potenciem i quines opcions donem als infants.

“Música i emocions”
A càrrec de: Jenni Mur i Helena Pinyol.

Resum:
Som molts els que no ens podem imaginar la vida sense música. Avui en dia la música omple tots els racons de la nostra vida més que mai en tota la història de la humanitat, i per molt que ho vulguem acaba formant part de nosaltres. 


La música té un poder especial: ens emociona. És per això que té tanta influència en les nostres vides, en els nostres comportaments. Hi ha cançons que ens poden fer pujar al cel, d’altres que ens poden deprimir, unes ens fan posar nerviosos i actius, i d’altres ens relaxen. 

El nostre interès és fer música i no aprendre música. Això requereix acceptar la creació com l’expressió personal d’emocions, sensacions, percepcions, idees imaginades i/o reals, en definitiva entendre que el joc sonor infantil requereix d’una atenció específica, respectant la proposta sonora que cada infant ens faci arribar. 

La música proporciona a l’ésser humà la possibilitat d’estímuls sensorials, afavoreix la seva vida social i construeix un medi d’expressió però també de comunicació. Sent la música el llenguatge de les emocions. 

Les audicions musicals a l’escola bressol Castellnins segueixen el següent procés amb una metodologia, sense aprendre ni perseguir emocions concretes, sinó donar el moment de poder sentir i emocionar-se i poder expressar el que ens passa tot posant-hi paraules i representant. 

No sempre es persegueixen unes emocions concretes, ja que hi ha audicions que només pretenen que els infants experimentin sensacions i que els despertin ganes de fer, investigar i emocionar-se.



“La relació amb les famílies”
A càrrec de: Núria Brunet i Montserrat Via.
Centre: Llar d'infants L’Estel (Manresa)

Resum:
En el projecte educatiu, des de l’escola considerem molt important la relació amb les famílies. És per això que ens agrada fomentar la participació de les famílies en les activitats del centre, ja sigui, demanat la seva col·laboració en tallers, acompanyaments a sortides, convidant-los a les festes que celebrem a l’escola, a desenvolupar activitats que s’hagin preparat (representacions teatrals, concerts, explicar contes, ...)
També aquest any hem reintroduït “l’hora del cafè” un espai de trobada entre famílies per tal de reflexionar, compartir experiències, dubtes, angoixes, ... sobre l’educació dels infants.


“Una mirada diferent vers el currículum”
A càrrec de: Montse Grau, Laura Jiménez, Natalia Gonzàlez i Elisabet Expósito.

Resum:
Presentem diverses històries on s’hi reflecteix l’aplicació del currículum, en el dia a dia del centre, sense la necessitat de l’encotillament que podria suposar una visió restrictiva de la seva aplicació.

“Espais familiars”
A càrrec de: Èlia Tortolero i Jasmina Valderrama.
Centre: Llar d'infants Petits Gegants (Solsona)

Resum:
L’activitat es fa cada quinze dies, té una durada d’una hora i tres quarts. A la primera mitja hora, la mestra acompanyant dels espais, conjuntament amb els pares i mares, parlem de l’activitat que desenvoluparem la següent hora amb els seus fills/es. Busquem els objectius de l’activitat (són activitats de les que portem a terme a l’escola), quin ha de ser el paper de l’adult i preparem l’espai i el material necessari.
Després arriben els infants i comencem l’activitat. Les famílies comparteixen uns tres quarts d’hora del dia a dia de l’escola amb els seus nens/es.
Finalment acabem berenant i posant paraules a tot el que ha passat.

“Ambients de lliure circulació”
A càrrec de: Àngels Puig i Laura Torreguitart.

Resum:
Descripció de què entenem per ambients i explicació de com funcionen i com viuen els infants aquests ambients.
Organització de l’equip educatiu (espais, personal, documentació, traspàs d’informació, explicació a les famílies, valoracions, etc)